top of page
  • אתי בר

חוויות השימוש בפייסבוק לאחר התקנת הדמטריקטור

עודכן: 28 במרץ 2019


יצא לי לשמוע שיחה ביון שתי נערות על הפייסבוק - אחת הנערות אמרה לחברתה "אני לא פותחת את הפייסבוק, כי אני רוצה שיצטברו לי הרבה התראות"

אז אני לא במצב הזה, אין לי הרבה התראות בפייסבוק ואם יש אז אלה רק התראות חסרות חשיבות על "חברים" שלי ועל הפעילות שלהם. ורוב ה"חברים" שלי בפייסבוק הם לא באמת חברים, אלא, חברים עיסקיים שצירפתי בכדי שאוכל לפרסם להם הודעות שלי מהדף העיסקי.

אני מהצופים השקטים בפייסבוק - לא כותבת הרבה פוסטים ולא מגיבה בד"כ לפוסטים של אחרים, רק צופה, לפעמים משתפת אם זה נראה לי חשוב ולעיתים לוחצת על לייק, לכן, אני קוראת לעצמי "צופה שקטה".


דמטריקטור ( Demetricator) :

פותח ע"י בנג'מין גרוסר, זוהי הרחבה של הדפדפן המבטלת את המספרים ברשתות החברתיות (פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם). ההתראות, הלייקים והשיתופים מופיעים ללא מספר. בנוסף, תיוג הזמן מבוטל.

הפייסבוק שלי ללא הפעלת הדמטריקטור

כל ההקדמה הזו היא בכדי להסביר מדוע התקנת הדמטריקטור לא כל כך השפיע עלי. כי בשבוע האחרון לא פירסמתי כל פוסט.

אבל, כן שמתי לב שבאופן אינסטינקטיבי כשאני פותחת את הפייסבוק אני לוחצת על פעמון ההתראה ובודקת מה חדש גם ללא ציון מספר ההתראות.

לגבי פוסטים של חברים שמופיעים בציר הזמן שלי, אני לא חושבת שיש איזשהו שינוי בהרגלי הצפייה שלי בפוסטים עם הדמטריקטור. אני לא קוראת פוסטים מסויימים בגלל שיש להם הרבה שיתופים או הרבה לייקים. אני אקרא אותם רק אם הם נראים לי מעניינים. אבל, פייסבוק מתחשב במספר השיתופים והלייקים ויציג לי אותם בראש ציר הזמן עפ"י מספר השיתופים והלייקים.


הפייסבוק עם הפעלת הדמטריקטור





24 צפיות0 תגובות
bottom of page